Onze eerste dag met de camper

13 september 2019 - Marina, California, Verenigde Staten

Gisteren, 11 september, was het zo ver; we mochten onze camper ophalen bij Road Bear RV Rental net buiten San Francisco. Zo'n camper is voor ons erg groot, maar voor Amerikaanse begrippen eigenlijk best klein. We zijn blij dat we een "kleine" camper hebben gekozen.

20190912_172509

Het is even wennen voor Mark, niet alleen vanwege de omvang van de camper, maar ook omdat de camper, net zoals heel veel voertuigen in Amerika, een automaat is. Uiteindelijk valt het besturen van de camper best mee, het verkeer in Amerika is tot nu toe veel soepeler en meegaander dan in Nederland.

20190911_151640 20190911_162931

Na een rit van 75 mijl zijn we aangekomen in Marina. Uiteraard kan dan een bezoek aan een Wallmart niet ontbreken. Wederom, zoals alles in Amerika, is deze winkel gigantisch. Het is moeilijk om hier niet uren te spenderen, maar we zijn moe na zo'n lange dag en willen zo snel mogelijk naar de eerste camping. De volgende dag hebben we een lange rit voor de boeg.